Emballasje / Identitetsdesign
Qvart Ølkompani er et bryggeri startet av entusiaster i Kristiansand. Målet er rett og slett å brygge øl i verdensklasse. Veldig gøy når Monoform blir spurt om å bli med på å lage profilen til denne store ambisjonen.
Daglig leder i Qvart Ølkompani, Lars Kristian Amundsen hadde lyst å prøve ut det nye lille designbyrået i Kristiansand, og ønsket først et par skisser på logo. Øl-gründerene hadde selv gode forslag til logoidé, og sluttresultatet er kombinasjonen av deres egne idéer og rådgivning/ferdiggjøring fra oss. Logoen skulle knyttes historisk til Christian IV (Christian Qvart) og kvadraturen (sentrum og omegn), samtidig som den skulle være stilren og moderne i formen. Det gjorde heller ikke noe at man kunne skimte en "Q" i logobildet. Logoen er satt i en nøytral grå farge, men det er laget en frisk fargepalett som bl.a. gir identitet til de ulike ølsortene og tilhørende etiketter.
Hva sier kunden om prosjektet:
"En rivende dyktig, og ikke minst hyggelig kar vi gleder oss til å jobbe med fremover!"
Lars Kristian Amundsen,
Daglig leder, Qvart Ølkompani
Kunde
Qvart Ølkompani