Identitetsdesign
Identitetsdesignet til Hegne skulle representere det trygge, varme og personlige. Ord som beskriver både tjenestene Hegne leverer, men også menneskene bak.
Ekteparet Torgeir og Torhild driver Hegne sammen. De tilbyr vaktmestertjenester/avlastning for folk flest, enten man er i eget hjem eller på hytta. Kunden skal oppleve å få mer god og betydningsfull tid i samvær med familie og venner. Med utgangspunkt i Søgne tilbyr de tjenester i Søgne og omkringliggende kommuner.
Firmanavnet Hegne ble valgt fordi betyningen av ordet er dekkende for det behovet tjenestene skal dekke: (norr. hegna 'gjerde inn, verne') verne, beskytte. Stikkord for utforming av identitetsdesignet var: Personlig, leken, varm, myk, behagelig og trygg. Den røde fargen er energisk og ildfull, som signaliserer aktivitet, entusiasme, omsorg og lidenskap.
Designelementene (de ulike symbolene) illustrerer mangfoldet av tjenester og aspekter av livet, der Hegne kan stille med en hjelpende hånd.
Dette prosjektet ble utført da Stig Arild Berntzen var ansatt i Tress Design.
Kunde
Hegne AS